Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

ششمین جلسه طراحی، تدوین و پیاده سازی استانداردها و شایستگی های شخصیتی و  حرفه ای معلمی در کارنامه سلامت روان با حضور دکتر ابوالفضل کرمی برگزار شد.

 جلسه طراحی، تدوین و پیاده سازی استانداردها و شایستگی های شخصیتی و  حرفه ای معلمی در کارنامه سلامت روان  با حضور دکتر ابوالفضل کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس درس آزمونهای روانی و روانسنجی در سالن شریعتمداری با حضور مدیرکل مشاوره، بهداشت و سلامت و همکاران حوزه خدمات مشاوره ای تشکیل شد.

دکتر مصطفی عرب با بیان اینکه معلم ستون اصلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است گفت: در پذیرش و  در طول تحصیل دانشجو معلم و دانش اموختگی او باید به استانداردها و مولفه ها و شایستگی های حرفه ای معلمان توجه کرد. وی ضمن تاکید بر برخوردار بودن دانشجومعلمان از ویژگی های اخلاق حرفه ای و ایفای نقش الگویی به مولفه هایی وت خیرخواهی و امانت داری، انعطاف پذیری معلم، مسئولیت پذیری، احترام به حقوق دیگران، مورد اعتماد بودن، اقتدار شخصیتی، علاقمندی به معلمی،  هدایت گری اشاره کرد.

دکتر عرب بیان کرد: در آزمونهای بدو ورود دانشجومعلمان باید به موضوع تعالی جویی و به سازی حرفه ای معلم توجه کرد و اینکه دانشجو معلم در طول سنوات تحصیلی تا چه اندازه به دانش افزایی مستمر و مشارکت جویی علمی اهمیت می دهد. وی به هشت مورد از  استانداردهای معلمی اشاره کرد که هر یک شامل چند نوع مولفه می باشد. دکتر مصطفی عرب اظهارکرد: در سال های اخیر انتظارات از شغل معلمی افزایش یافته و این مسئله استانداردها را تحت تاثیر قرار داده است. در این جلسه مقرر شد شاخص های اولیه سنجش روانی و شایستگی های معلمی در قالب یک مدل برای سامانه طراحی و تدوین شود.